Jövőre csökkenthetik a biztosítók extraprofitadóját
A részletek még kidolgozás alatt állnak, de annyi biztosnak tűnik, hogy állampapír-vásárlások után lesz erre lehetőség. Az MNB nagy sikernek tartja a tavaszi lakásbiztosítási kampányt.
A részletek még kidolgozás alatt állnak, de annyi biztosnak tűnik, hogy állampapír-vásárlások után lesz erre lehetőség. Az MNB nagy sikernek tartja a tavaszi lakásbiztosítási kampányt.
A lakásbiztosítások díja csak akkor csökkenhet érezhetően, ha az ügyfelek kockázata nő – vallja Zatykó Péter, az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója, aki nem vár piaci átrendeződést a március végéig tartó kampánytól.
A kezdete előtt félmillió új szerződésről is lehetett hallani, ennyi biztosan nem lesz, de így is százezreket érdekel a lakásbiztosítási kampány. Az ügyfelek tízezreket spórolhatnak, a piac pedig átrendeződik.
A szolgáltatási csomag tartalma kellene, hogy elsődleges szempont legyen, nem pedig az ár. A lakásbiztosítással rendelkezők közel fele nem aktualizálja évente a biztosítását, így az ingatlanjuk jó eséllyel alulbiztosított.
Az utolsó hét lehet a legaktívabb a lakásbiztosítási kampányban a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint, így 100 ezren válthatnak biztosítást az egy hónapos kampány alatt. Teret nyernek az MFO-k, és nőhet az alkuszok szerepe is, az éves átlagdíjak pedig 20-30 százalékkal csökkennek a szervezet szerint.
Eddig mintegy 50 ezren kötöttek új biztosítást, a minisztérium szerint a kampány második felében több új szerződés születhet.
Nagy versenyben vannak a cégek az ügyfelekért, a kiegészítők között kínálnak olyat is, amely a hűtő leolvadása miatt tönkrement fagyasztott élelmiszerek kártérítéséről szól.
Az első napokban a KÖBE, az Alfa és a Generali vitte az új biztosítások több mint felét.
Miért lehet most megszüntetni és újrakötni a lakásbiztosításokat? Mennyire bonyolult egy váltás? Mik jöhetnek egy csomagban egy lakásbiztosítással? Ha megtörténik a baj, mi a folyamat a biztosítóval? Ezekről beszélgettünk pénzügyi podcastunkban.
Milliárdos reklámözönnel robbantja be a kormány legújabb piacbefolyásolási akcióját, a márciusi lakásbiztosítási kampányt. A mesterségesen generált versenyben az ügyfelek rosszul járhatnak.
Jól és rosszul is lehet járni a márciusi lakásbiztosítási kampánnyal, megnéztük, miért éri meg váltani, és mi az, amire különösen fontos odafigyelnünk az új biztosítás kiválasztásakor.
A felcsúti milliárdos kisebbségi tulajdonában álló Hungarikum Biztosítási Alkusznak egymillió lakásbiztosításra fáj a foga.